17. maalis, 2015

'Antakaa peruspertille piparia, naiset!'

 

On pakko uskoa, että elämme maailmassa, jossa eri ihmisiin vaikuttavat erilaiset asiat ja että vaikuttimet ja niiden teho määrittyy sen mukaan, mikä on ihmisen ihonväri sekä ihmisen oletettu taustakulttuuri (joka väistämättä on miltei rodullinen ominaisuus, sillä siitä ei voi saadun palautteen mukaan poisoppia).

Olen aina pohtinut voimakasta kahtiajakautuneisuutta suhteessa ’Meidän’ (siis hyvien, valkoisten heteroiden tekemiin) sekä ’Heidän’ (siis saatanallisten, islaminuskoisten sekä muiden Afrikan rikastajien tekemiin) rikollisuuteen. Kun valkoinen mies raiskaa, pohditaan, että olihan se varmaan naisen vika, ainakin vähän, sillä hame oli turhan lyhyt ja paljas iho kutsui vierailulle. Eihän valkoinen hetero voi vastustaa luontonsa kutsua, vaan melaa on mekkoon laitettava, sillä himo syntyi ulkoisesta ärsykkeestä ja heteron on tehtävä, mitä heteron on tehtävä. Kun Breivik surmasi joukon ihmisiä Utöyan saarella, netin asiantuntijajoukot löysivät syylliseksi jopa naiset: eivät antaneet tarpeeksi ns. piparia ja piparin puute ajoi herra Breivikin epätoivon partaalle.

Vaikuttaa siis siltä, että valkoinen heteromies on maailman ärsykkeiden edessä tahdoton ajopuu, joka yrittää miehisen kunniansa mukaan elää, mutta maailma ympärillä muuttuu niin ravakkaa vauhtia, että ymmärrys esimerkiksi naisen oikeudesta sanoa ’EI’ on edelleen haastava ymmärtää sekä se, että musta iho EI ole oikeutus lyöntiin, tuntuu olevan valkoiselle, kunnian heteromiehelle olevan edelleen ylitsepääsemättömän vaikeaa tajuta. Siksi kunniastaan herkkä valkoinen heteromies haluaa pysäyttää maailman ja mieluiten viedä sitä hieman takaisin menneisyyteen, sillä valkoinen heteromies ei halua maailman muuttuvan, jotta ei tarvitsisi itse muuttua. Tiedättehän: jotta ei tarvistisi reagoida muutokseen, pysäytetään se. Ja vain siksi, että valkoinen heteromies niin haluaa, sillä hän ei osaa kuin elää siinä tutun ärsykkeettömässä ympäristössä, jossa mikään ei muutu.

Tiedättekö, valkoiset heteromiehet, miksi tuota aikaa kutsutaan, kun reagoidaan pidäkkeettömästi ympäristöön ja vaaditaan ympäristön vastuuttamista omista reagoinneistaan? Aivan: sitä aikaa kutsutaan lapsuudeksi. Ja minusta teidän on aika viimein kasvaa aikuisiksi.

Koraani puolestaan on mitä ilmeisimmin sitä ainoaa, oikeaa, todellista Jumalan sanaa, sillä saadun palautteen mukaan se tuhoaa ihmisen kyvyn ajatella itsenäisesti ja tuhoaa lukijansa aivot aiheuttaen halua ja vimmaa lähinnää tappaa ja raiskata. Mistä muusta voi olla kyse? Ja ne, jotka tuohon uskovat, ovat niitä todellisia islaminuskoisia, sillä esimerkiksi minä en usko yhdenkään kirjan kykenevän vaikuttaa ihmisen psyykeeseen noin voimakkaasti.

Muslimithan ovat tässä kontekstissa periaatteessa samassa veneessä valkoisten heteromiesten kanssa, sillä heidän tekonsahan on ohjattu ylhäältä ja käskyt tulevat suoraan Koraanista jollain oudolla telepaattisella mekanismilla, joka myös tekee Koraanin ansaan jääneistä jäävejä omiin tekoihinsa. Kun valkoinen heteromies reagoi tahdottomana ympäristöönsä ja ajelehtii kykenemättömänä kantaa vastuuta omista teoistaan, niin muslimi on robotti, joka toimii ohjelmointinsa mukaisesti.

Ymmärtäähän sen, että on eroa suhtautumisessa ’muslimi’ vs.’ valkoinen hetero’: ohjelmoitu tappajaraiskauskone kun on inhimillisessä mittakaavassa pahempi asia kuin on murheellinen elämään heitetty, eksistentiaalisen tuskan riivaama, tahdoton valkoinen, uhriutuva heterorukka, joka ei kykene päättämään yhtään mitään saati vaikuttamaan omaan elämäänsä. Onhan se tässä kontekstissa selvää, miksi erilaisiin ihmisryhmiin suhtaudutaan eri tavalla.

Maahanmuuttajamiehet puolestaan ja erityisesti afrikkalaiset - siis nuo ’saatanalliset raiskaajakoneet’ ja ’geneettiset rikolliset’ - puolestaan ovat saadun palautteen mukaan selkeän omaehtoisia ja oman tahdon omaavia ihmisiä. Vai mitä muuta voimme päätellä siitä, että esimerkiksi heihin liittyvän rikosuutisoinnin yhteydessä vaaditaan rangaistusten koventamista? Poikkeuksetta. Rangaistuksen ajatushan perustuu siihen, että ihminen on vastuussa omista teoistaan ja ymmärtää tekonsa. Afrikkalaiset ovat tässä narratiivissa siis hyvin, hyvin itsenäisiä toimijoita, sillä he selkeästi kykenevät omaan ajatteluun, eivätkä ole ympäristön impulssien voimasta tahdottomiksi muuttuneita ajopuita, kuten ovat heidän virkaveljensä tahdottomat valkoiset heteromiehet tai raiskaavat muslimirobotit, jotka on ohjelmoitu pitämään kulliaan kourassa ja väijymään puskissa. Erityisen hyvin tämä asetelma näkyy raiskausten yhteydessä: kun musta mies raiskaa, reagointi on hurjaa ja koko Suomi on yhtäkkiä täynnä naisten puolustajia ja naisasiamiehiä. Mutta kun valkoinen mies raiskaa, niin missä ovat naisten puolustajat tuolloin?

Yksinkertaista: he ovat aivan hiljaa, sillä naisen puolustaminen kiinnostaa vain silloin, kun puolustamista voi käyttää etnisyyden demonisoinnissa. Osaatteko arvata lainkaan, miksi tätä ajattelun dynamiikkaa kutsutaan? Kyllä, hyvät ihmiset, se on sitä aitoa ja ehtaa rasismia.

Miettikää hetki sitä tosiasiaa, että jopa joka kolmas nainen on Suomessa kokenut nykyisen tai entisen kumppaninsa tekemää seksuaalista tai muuta fyysistä väkivaltaa. Joka kolmas. Se on hirvittävä lukema. Se on niin kova lukema, että voisi kuvitella valkoisten, kunniallisten naisasiamiesten tekevän valtaistasti työtä sen eteen, että tuo lukema pienenisi. Mutta hiljaista on, sillä valkoisen heteron tekemä seksuaalinen väkivalta nyt vain on naisen vika ja sellaista ympäristöön reagoimista, eikö vain? ”Kun sillä Peralla nyt on muutenkin ollut raskasta ja viina maistui ja kyllä se tyttö flirttaili”.

Lisäksi kaksi kolmesta raiskauksesta tuomitusta ovat ihan kantasuomalaisia miehiä. Suurin osa raiskauksista tapahtuu myös muualla kuin Suomen loputtomissa pimeissä pusikoissa ja niihin syyllistyvät suurimmaksi osaksi perus suomalaiset peruspertit ja perusjampat. Eikä kannata unohtaa, että suomalaisista sellaiset 3/4 kuuluvat lopussa evankelisluterilaiseen kirkkoon. Tulee väistämättä mieleeni, että tapahtuvatko peruspertin tekemät raiskauksetkin sittenkin uskonnollisista syistä? Tai etnisyyden innoittamina? Tai suomalaisen raiskauskulttuurin innoittamina?

No eivät tietenkään, mutta peruspertin tekemä raiskaus palautuu tässä ’neggeridiskurssissa’ valkoisen heteron ajopuuolemukseen, jossa musta mies ja hänen tekonsa ovat aivan eri tarina: ne perkeleet vain päättävät toimia rumasti omasta valinnastaan sekä/tai kulttuurinsa innoittamina, he ovat täysin vastuussa itsestään. Mutta valkoinen mies: raasuparka, joka ei osaa ajatella itse. Halitaan häntä ja naiset; antakaa peruspertille sitä piparia, niin ei raukkarukka enää raiskaa.

Vakavasti puhuen: minusta on vastuutonta ajatella vain afrikkalaisen saati muslimin tekemien raiskausten olevan niitä ’oikeita’ raiskauksia. Ja kotimainen raiskaus...no...business as usual, ’mitäs pukeutui paljastavasti’ ja ’oli varmaan kännissäkin’. On jokseenkin perverssiä, että vain musta mies sekä muslimi voivat raiskata tämän vallitsevan älämölödiskurssin mukaan, mutta valkoinen mies raiskatessaan ja syyllistyessään rikoksiin vain toteuttaa luontoaan ja reagoi ympäristön antamiin yllykkeisiin.

Rautalankaa: erityisesti raiskaus on aina kammottava teko ja väärin hyvin, hyvin monella tavalla, mutta kiinnostuminen siitä vain tumman miehen tai muslimin tekemänä on perverssiä ja paljastaa kiihottujistaan hyvin, hyvin paljon. Ikävä kyllä.

Ja tämä valikoiva kiihottuminen on sitä synkeimmän rasismin polttoainetta. Opetelkaa tavoille, ihmiset.